Grafiske signaler
I Københavnsområdet er en ny lettbanestrekning underveis, som supplement til Metroen, men altså over terreng og med fører av toget. I Glostrup ligger Hovedstadens Letbanes kontroll- og vedlikeholdssenter, som også huser klargjøring av togene.

Kontroll- og vedlikeholdssenteret har et svært gjenkjennelig uttrykk med sine fasader i cortenstål og rytmiske forløp av vinduer og dørpartier. Selve vindusrammene er gule og innrammet av rustne stålskjermer som dels kan skjerme mot solen, men som også bidrar til et spennende fasadeuttrykk. Inngangen med en stor L er svært tydelig og en fin gest for besøkende og brukere av huset.
Filip Dichmann, byggeleder ved den nye lettbanen, viser rundt i huset og forteller at huset i stor grad brukes av teamet bak den kommende lettbanen, men siden da vil det være arbeidsplass for driften av lettbanen. Ifølge Filip Dichmann ønsket man et driftssikkert hus, og det har man fått. Det er robust og praktisk på alle måter.
Røde, gule, grønne tak
Lettbanelogoens grønne farge går igjen i taket når man kommer inn i det store fordelingsrommet. Troldtekt akustikkhimling leveres i riktig grønn farge på bestilling. En stor kantine, som også brukes til interne kurs, har røde Troldtekt-tak og signaliserer dermed en varmere tone. For rommets funksjon er også effektiv akustikk av stor betydning. I samme etasje finner man omkledningsrom for ansatte og mer tekniske funksjoner. Nederste etasje er stedet der togene triller inn og blir klargjort i en stor hall. Øverst ligger husets kontorfunksjoner og møterom. Her er Troldtekt-himlingene gule overalt. Det er en opplagt måte å samle etasjens mange rom på.
Lettbanen har en strekning med stopp fra Lundtofte i nord til Ishøj i sør, og det forventes at den tas i bruk i 2025. Kontroll- og vedlikeholdssenteret har kommet godt fra start og har en forfriskende tydelighet som Hovedstadens lettbanehus.